Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Türkiye ile Çin arasında ‘kazan kazan’ dönemi! Bakan Uraloğlu detayları açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir rota sunduğunu kaydetti. Orta Koridor’un Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni de kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini kaydetti.

Öyle bir sahil ki burası… Giren 557 bin 212 lira ödeyecek

Dünya Doğayı Koruma Birliği’nin (IUCN) nesli tehlike altındaki türler listesindeki caretta caretta ve chelonia mydas türü deniz kaplumbağalarının Akdeniz sahillerindeki yuvalama sezonu başladı. Her yıl nisan sonu veya mayıs ayında başlayan süreç …

Kirayı IBAN’a gönderenler dikkat! Bu adımı atlarsanız borçlu çıkabilirsiniz

Ev sahipleri ve kiracılar arasındaki en büyük uyuşmazlık sebeplerinden biri banka yoluyla yapılan kira ödemelerinde açıklama kısmının boş bırakılması. Açıklama yapılmadan gönderilen kira bedeli, ileride “borç ödenmedi” iddialarına zemin hazırlayabilir.

Siyasi krizin faturası dev holdingi vurdu: Binlerce kişi işsiz kalacak, mallarını da satacak

Türkiye’nin önde gelen holdinglerinden Zorlu’da 4,9 milyar dolara çıkan borcun faturası çalışanlara çıktı. Holding borç yükünü hafifletmek üzere varlık satışları ve işten çıkarmaları içeren kapsamlı yeni bir stratejiyi devreye alıyor. ABD merkezli …

Hindistan’da boykot edilen Türkiye markaları belli oldu

Hindistan’da önde gelen ticaret platformları bünyesinde satılan, Türkiye’den gelen mal ve hizmetlerin satışını durdurdu. Buna göre kaldırılan markalar arasında e-ticaret platformu Trendyol’un giyim markası ile diğer Türkiye merkezli tekstil markaları …

Çin ile havacılıkta yeni dönem! 15 yıl sonra sefer hakkı artıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye ile Çin arasında imzalanan Mutabakat Zaptı ile iki ülke arasındaki haftalık yolcu seferi hakkının 21 frekanstan 49’a çıkarıldığını bildirdi. Türk hava yolu şirketlerine Chengdu, Xi’an ve Urumçi şehirlerine uçuş başlatma hakkının da alındığını da belirten Bakan Uraloğlu, haftalık 14 frekans olan kargo hakkının da 28 frekansa çıkacağını belirtti.